بر روی این دامنه اینترنتی

سیستم مدیریت محتوا

پارس

سی ام اس

نصب شده است که نرم افزاری قوی جهت

طراحی سایت

می باشد.

طراحی وب

با استفاده از

پرتال

(

پورتال

) پارس منجر به

طراحی وب سایت

شما می شود.

طراحی وب سایت

کپی رایت

پورتال

پارس

 

 

  • خبرخوان
  • اگر مایلید آخرین مطالب پیرامون افزایش فشارخون را در سیستم خبرخوان خود داشته باشید , می توانید RSS زیر را استفاده نمایید .

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 
 
 

 

افزایش فشارخون


1
2 3 4 5
... * یکی از باورهای غلط غذایی که امروزه رواج زیادی یافته و تقریبا به صورت یک وسواس در کشورمان درآمده، عدم مصرف تخم مرغ به علت ترس از افزایش کلسترول خون، به خصوص در افراد میان سال و سالمند است ... این ویتامین، نه تنها برای رشد کودکان و نوجوانان ضروری است، بلکه در افزایش قدرت ایمنی بدن، سلامت پوست و مخاط ها و قدرت بینایی مؤثر می باشد ... بنابراین، دو عامل مهم در سلامت افراد میان سال و سالمند (یعنی کمک به افزایش قدرت ایمنی و نیز بهبود قدرت بینایی) که در این دوران ضرورت فراوان دارد، با مصرف تخم مرغ تأمین می گردد ... اما لازم به ذکر است که زرده تخم مرغ حاوی مقداری اسید چرب اشباع شده می باشد که در اثر مصرف بیش از حد تخم مرغ، موجب افزایش چربی های نامطلوب خون می شود؛ اما در عوض از نظر اسیدهای چرب اشباع نشده نیز غنی است که در کاهش چربی های نامطلوب خون تأثیر مهمی دارند ... البته این افراد و نیز کسانی که مبتلا به افزایش چربی های خون و یا بیماری های قلبی – عروقی هستند، نباید در مصرف آن افراط کنند و هفته ای یک تا دو عدد تخم مرغ به صورت پخته و سفت برای این دسته از افراد توصیه می شود ... افراد دچار اضافه وزن می توانند لبنیات کم چرب را به مقدار کافی در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانند و مطمئن باشند که موجب افزایش وزن و چاقی نخواهد شد * در مورد مصرف گوشت قرمز عقاید متفاوت و متضادی در جامعه ما وجود دارد ادامه ...
   منبع : تبیان     تاریخ : 28   شهریور   1390    شاخه : غذا و سلامتی
... متخصصان علوم پزشکی در آمریکا تاکید کردند اگر می خواهید فشارخون خود را پایین بیاورید سویا و لبنیات کم چرب را به مقادیر بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید ... براساس نتایج یک مطالعه جدید جایگزین کردن پروتئین سویا و شیر به جای کربوهیدرات های تصفیه شده در رژیم غذایی روزانه تاثیر قابل توجهی در پیشگیری یا درمان فشارخون بالا دارد ... توصیه های جدید برای درمان فشارخون بالا این مطالعه روی 352 شرکت کننده نشان داد افرادی که مکمل پروتئینی شیر را جایگزین مکمل کربوهیدرات تصفیه شده کردند میزان فشار سیستولیک آنها 2 ... به گزارش شبکه خبری ان بی سی، این شرکت کنندگان با خطر افزایش فشارخون مواجه بودند یا به نوع خفیف این بیماری مبتلا بودند ادامه ...
   منبع : همشهری آنلاین     تاریخ : 7   شهریور   1390    شاخه : غذا و سلامتی
... متخصص داخلی وفوق تخصص نفرولوژی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: مصرف نمک در افزایش فشارخون موثر بوده و از طرفی رژیم غذایی پرنمک تاثیر داروهای کنترل کننده فشارخون بالا را نیز کم می کند ... دکتر رزینا عباسی افزود: مصرف لبنیات کم چرب،میوه، سبزیجات و غذاهای کم نمک در پایین آوردن فشار خون و افزایش تاثیر داروها بسیار موثر هستند ... وی بیان کرد: عدم مصرف سیگار و رژیم غذایی مناسب، ورزش های هوازی مانند پیاده روی، دوچرخه سواری، شنا و همچنین جلوگیری از افزایش وزن به خصوص چاقی شکمی از جمله نکاتی است که در پیشگیری و تقویت تاثیر درمان افزایش فشار خون نقش مهمی دارند ادامه ...
   منبع : وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی     تاریخ : 29   مرداد   1390    شاخه : غذا و سلامتی
... بسیاری از ناراحتی ها و عوارض دوران بارداری به این مسئله برمی گردد که شما چه چیزی می خورید و از حالت تهوع تا عوارض جدی نظیر افزایش فشارخون را در برمی گیرد ... علت آن احتمالا ناشی از تغییرات عدیده ای است که در بدن فرد رخ می دهد، مانند افزایش میزان برخی هورمون ها ... این حالت ناخوشایند و ترش کردن ناشی از افزایش اسید معده و برگشت آن به مری است ... همچنان که حاملگی پیش می رود، اندازه بچه و حجم رحم افزایش پیدا می کند ... با افزایش حجم رحم به معده مادر فشار وارد می شود و باعث رانده شدن اسید معده به مری می گردد ... * روزانه حداقل 8 لیوان مایعات فاقد کافئین بنوشید تا اثرات ملین فیبر را افزایش دهد ... * انجام فعالیت منظم ورزشی باعث تحریک دستگاه گوارش می شود و حرکات منظم روده را افزایش می دهد ... در دوران بارداری حجم خون شما زیاد می شود و آب سلول ها نیز افزایش می یابد ... مسمومیت حاملگی پس از هفته بیستم بارداری بروز می کند و علامت آن افزایش فشار خون همراه با دفع پروتئین از ادرار ( به میزان 300 میلی گرم یا بیشتر در 24 ساعت ) و ورم دست و صورت است ... افزایش وزن دردوران بارداری باید کم کم صورت گیرد، چون افزایش ناگهانی وزن خطرناک است ... همه زنان باردار با هر شرایطی اعم ازلاغری وچاقی، در دوران بارداری باید افزایش وزن داشته باشند، ولی میزان افزایش وزن آنان باید زیرنظر ماما یا پزشک باشد ادامه ...
   منبع : سلامت نيوز     تاریخ : 23   مرداد   1390    شاخه : غذا و سلامتی
... بر اساس این گزارش، مصرف زیاد نمک و غذاهای شور از عوامل مؤثر بر افزایش فشارخون و بروز بیماری های قلبی و عروقی به ویژه در افراد دارای سابقه این بیماری ها در خود و یا خانواده است ... این گزارش می افزاید، افراد برای پیشگیری از افزایش فشار خون و بیماری های قلبی، باید میران نمکی را که هنگام پخت به غذا اضافه می کنند را کاهش داه و برای اجتناب از مصرف بی رویه نمک، از قرار دادن نمک دان بر سر سفره خودداری کنند ادامه ...
   منبع : سلامت نيوز     تاریخ : 17   مرداد   1390    شاخه : چاشنی ها و دسرها
... همچنین می تواند برای مقابله با استرس و نیز کاهش فشارخون موثر باشد ... در این مطالعه مشخص شد افرادی که به مدت سه هفته رژیم غذایی حاوی گردو داشته اند اگر در شرایط استرس زا و پرتنش قرار بگیرند و در عین حال نیز دچار کلسترول بالا باشند به دلیل مصرف گردو در این وضعیت فشار خونشان پایین مانده و افزایش پیدا نمی کند ... آنها متوجه شدند کسانی که گردو مصرف کرده اند در چنین شرایطی کمتر دچار افزایش فشارخون می شوند ... پروفسور شیلا وست در این مطالعه خاطرنشان کرد: این بررسی ها برای نخستین بار نشان داده است که گردو می تواند در هنگام استرس، فشارخون را پایین نگه دارد ... از سوی دیگر در حین این آزمایشات معلوم شد روغن دانه کتان نیز اگر به مغز گردو افزوده شود اگرچه تاثیری روی فشارخون ندارد اما می تواند تاثیر ضدالتهابی روی عروق داشته باشد که این تاثیر در کاهش خطر بروز مشکلات قلبی موثر است ادامه ...
   منبع : همشهری آنلاین     تاریخ : 12   مرداد   1390    شاخه : خشکبار
... یک متخصص قلب وعروق گفت: به طورکلی روزه داری باعث کاهش ضربان قلب می شود ولی پس از افطار ضربان قلب افزایش می یابد، بنابراین برای پیشگیری از افزایش شدید ضربان قلب باید هنگام افطار به تدریج به مصرف مواد غذایی بپردازیم ... دکتر ابراهیم نعمتی پور در کارگاه آموزش روزه داری و سلامت، درباره تاثیر روزه داری بر فشارخون گفت: روزه داری باعث کاهش فشارخون افراد سالم نمی شود مگر آنکه فعالیت بدنی زیادی داشته باشند ... وی افزود: روزه داری موجب کنترل بهتر فشارخون مبتلایان به پرفشاری خون می شود، اما برخی از آنان بدون مشورت با پزشک یک وعده از داروی خود را حذف می کنند که همین امر باعث افزایش فشارخون آنان می شود ادامه ...
   منبع : سلامت نيوز     تاریخ : 8   مرداد   1390    شاخه : غذا و سلامتی
... مصرف شیر را با مقدار کم شروع کنند و مصرف آن را به طور تدریجی افزایش دهند ... کلسیم در کاهش فشارخون افراد مبتلا به بیماری های فشارخون نیز موثر است ... زنان مبتلا به فشارخون که علاوه بر درمان دارویی، روزانه 1500 میلی گرم کلسیم به مدت 4 سال دریافت داشته اند، فشارخون شان به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافته است، اما بیمارانی که فقط دارو مصرف کرده اند، بعد از این مدت، به طور کلی شاهد افزایش فشارخون بوده اند ... کلسیم مقدار کلسترول مفید خون (hdl) را نیز افزایش می دهد و کلسترول مضر (ldl) را هم کاهش می دهد؛ تغییری که باعث کاهش مشکلات قلبی - عروقی به میزان 20 تا 30 درصد می شود ادامه ...
   منبع : تبیان     تاریخ : 1   مرداد   1390    شاخه : فراورده های لبنی
... در نتیجه ممکن است افراد بر اثر خوردن آن به بیماری های شبه وبایی، اسهال و استفراغ شدید مبتلا شوند از سوی دیگر در این غذاها سمومی وجود دارد که باعث ابتلای فرد به سردرد، بدن درد و افزایش فشارخون شود ادامه ...
   منبع : همشهری آنلاین     تاریخ : 6   تیر   1390    شاخه : غذا و سلامتی
... به گزارش ایسنا، مهم ترین تغییراتی که در بدن در زمان استرس اتفاق می افتد عبارتند از افزایش هورمون های استرس (آدرنالین و کورتیزول)، افزایش قند و چربی خون، افزایش ضربان قلب و فشار خون، افزایش تنفس، تجمع سمومی مانند دی اکسید کربن ولاکتات ها در بدن، تغییرات هیجانی در نتیجه تغییرات شیمیایی در مغز، اختلالات گوارشی (شبیه سندرم روده تحریک پذیر) و تضعیف ایمنی بدن ... از مواد غذایی زیر که علائم و نشانه های استرس را افزایش می دهند کمتر مصرف کنید:- چای، قهوه، کاکائوو شکلات- نوشیدنی های حاوی جوش شیرین و نوشابه های کولا- غذاهای آماده و هله هوله ها- زرده تخم مرغ- کره، پنیر، میگو و گوشت- روغن نارگیل- بادام هندی و سایر مغزها (بادام، پسته، گردو و ... کافئین سبب آزادشدن هورمون آدرنالین دربدن و افزایش استرس می شود ... زمانی که این ماده در حد متعادل مصرف شود هوشیاری افزایش یافته و فعالیت قلب، سیستم عصبی و عضلات نیز بالا می رود ... به نظر می رسد مصرف کافئین با افزایش کلسترول و فشارخون ارتباط دارد ... این ماده تامین کننده انرژی در کوتاه مدت بوده و سبب افزایش فعالیت برخی غدد و تحریک پذیری، کاهش تمرکز و افسردگی می شود ... مصرف زیاد شکر بار زیادی به غده لوزالمعده برای تولید انسولین نیز وارد می کند که احتمال پیشروی به سوی دیابت را افزایش می دهد ادامه ...
   منبع : سلامت نيوز     تاریخ : 29   خرداد   1390    شاخه : غذا و سلامتی

افزایش فشارخون


1
2 3 4 5

Copyright©2011 Worldfood.ir, All rights reserved.
Desig by Irangate.